Z myślą o zupełnie nowym modelu Shelby SuperCars uruchomiono wielkie środki finansowe oraz poszerzono ekipę doświadczonych inżynierów, pracujących nad stroną techniczną modelu. Także kwestie designu oddano w ręce specjalistów, sięgając od razu po największy kaliber - z początkiem roku 2010 zaprojektowanie nadwozia auta powierzono Jasonowi Castriocie, specjalizującemu się w samochodach sportowych z najwyższej półki. Amerykanin włoskiego pochodzenia pracował między innymi nad modelami Ferrari 599 GTB Fiorano, Maserati GranTurismo, Maserati Birdcage 75th, Ferrari P4/5, Ferrari 612 Kappa, Bertone Mantide, Rolls-Royce Hyperion, a latem 2010 roku znalazł się na stanowisku dyrektora stylistycznego Saaba. Statyczną rzeźbę nadwozia następcy Ultimate Aero pokazano po raz pierwszy na zamkniętym spotkaniu w sierpniu 2010 roku. W lipcu rok później ujawniono nazwę nowego modelu, którą zaczerpnięto od jaszczurki z Nowej Zelandii - Tuatara. Bryła nowego modelu to w dużej mierze futurystyczna wypadkowa kilku poprzednich projektów Castriory z największymi wpływami z Mantite, Birdcage i P4/5, którego styl i zamiłowanie do cieszących oko detali, kierujących przepływem powietrza, staje się w tym momencie jednoznacznie rozpoznawalne. Tuatara, w przeciwieństwie do Ultimate Aero, które bazowało na stalowej ramie i kompozytowym nadwoziu, będzie opierać się na podwoziu z włókien węglowym, karbonowym kadłubie przedziału kierowcy i pasażera oraz strefach kontrolowanego zgniotu ze stopów aluminium. Nadwozie będzie w całości wykonane z włókien węglowych, a bezpośrednio z Ultimate Aero zostaną zaadoptowane karbonowe obręcze kół. Sercem Tuatary będzie gruntownie zmodyfikowane V8 projektu SSC, wyposażone w udoskonalone systemy doprowadzania paliwa i powietrza, układy chłodzenia oraz nowoczesny rozrząd. Silnik ma być powiększony do siedmiu litrów, z których dwie turbiny mają wyciskać około 1370 koni mechanicznych. Napęd będzie przekazywany tylko na tył, a jednostka napędowa będzie współpracowała z 3-dyskowym, węglowych sprzęgłem oraz 7-stopniową przekładnią: w zależności od wyboru z tradycyjnym manualem w schemacie H lub z sekwencyjną przekładnią SMG sterowaną łopatkami przy kierownicy. Rekordowe Ultimate Aero było trzymane w odpowiedniej temperaturze przez osiem chłodnic, w Tuatarze ma być ich dziesięć. Według najbardziej optymistycznych zapowiedzi zupełnie nowa maszyna Shelby SuperCars miałaby pojawić się w sprzedaży jeszcze przed końcem roku 2011 i kosztować, nie wliczając podatków, prawie milion dolarów. Pierwsi chętni złożyli zamówienia już w momencie pierwszego pokazu pozbawionego mechanizmów i wnętrza modelu nadwozia. Tuatara, gdy tylko stanie na własnych kołach i będzie poruszać się siłą własnych mięśni, ma rozwijać prędkość 100 km/h w niespełna 2,8 sekundy i rozpędzać się aż do 280 mph - ponad 450 km/h